Kjeld H Petersen

71 år, Skodsborg

Jeg er gift med Susan og har 2 døtre og 5 børnebørn.

Jeg er uddannet ingeniør og efter forskellige direktør job i IT branchen blandt andet som direktør hos Kommunedata blev jeg selvstændig.

I dag bruger jeg mine kræfter på iværksættervirksomheder. Især trives jeg ved at se, hvordan ny teknologi forbedre livet for ældre og handicappede. Jeg holder også foredrag på kommunes skoler om iværksætteri.

Tidligere har jeg været involveret i en del foreningsarbejde bl.a. som formand for Dansk Industri i Hovedstadsregionen og medlem af DI hovedbestyrelse. Derudover har jeg været formand for Øresund Buisness Council og folketingskandidat i Herlev/Rødovre for Det Konservative Folkeparti.

Mit yndlingssted i Rudersdal: Klasselokalet

Der er mange dejlige steder i Rudersdal – men bedst er det at stå i et klasselokale på en af kommunens skoler og fortælle eleverne om hvor vigtigt det er, at vi som land har et aktivt og dynamisk erhvervsliv og om alle de muligheder og glæder, som livet kan byde en iværksætter. Det er virkelig et dejligt sted at være i Rudersdal.

Mærkesager:

Tryghed

Vi skal være trygge i vores hjem, og når vi færdes på vejene. Det kan sikres med øget opsyn af vores nærområder hvor kommunen kan være en aktiv medspiller. Men også mere basalt med intelligent skiltning med advarsler om skolebørn, glat føre, vejarbejde e-lign. Rudersdal skal være en kommune, hvor vi passer på hinanden

Ingen høje ejendomsskatter

Tryghed gælder også når vi skal sikre at vi ældre har råd til at blive boende i vores boliger. Det kan simpelt ikke være rigtigt at man tvinger ældre ud af deres hjem. Brandbeskatningen af vores mursten må stoppe – både på landsplan og kommunalt

Erhvervslivet med i skolen

Der skal være et aktivt samarbejde mellem kommunen og private virksomheder f.eks. indenfor velfærdsteknologi og uddannelse. Erhvervsfolk skal opmuntres til at deltage i skolebestyrelserne. Der skal være erhvervstemadage, hvor skolerne og erhvervslivet i langt højere grad end det sker i dag bruger hinanden.