Ole Kamstrup

72 år, Øverød
 

 

Jeg blev student fra Frederiksborg Statsskole i 1964. Civilingeniør i kemi (1970) og Læge fra Københavns Universitet (1976), I mere end 25 år arbejdede jeg som Vicepresident og videnskabelig rådgiver for i Rockwool International med ansvar for Rockwool produkter.

Jeg blev pensioneret i 2012 og har siden da arbejdet som fundraiser for forskning i Parkinson sygdom.

 

Jeg har i mange år spillet tennis, badminton og de seneste 10 år golf. Gennem det seneste år har jeg været aktiv læserbrevsskribent i Berlingske Tidende.

Jeg har altid interesseret mig og haft lyst til at deltage i politik. Jeg har 3 døtre og 8 børnebørn hvoraf de 3 går i skole i Rudersdal. Nu har jeg tiden til at stiller op for mine børnebørns skyld og har derfor en speciel interesse i at være talsmand for børnene

 

 

 

Mit yndlingssted i Rudersdal: Sjælsø stranden

Stranden ligger i gå afstand fra hvor jeg boede, før jeg flyttede til Øverød. Jeg kommer der ca en gang om ugen. Der er så stille og jeg får fred i sjælen ved bare at sidde og betragte vandet og de skønne omgivelser. Der er en badebro, når vandet bliver varmt nok og lidt fiskeri bliver det også til.

 

Mærkesager:

Røgfri 9. klasser i Rudersdal

Rygning er af de mest sundheds skadelige uvaner. I mange tilfælde bliver uvanen startet i skolen. Derfor skal indsatsen startes i 5-6 klasse, hvor eleverne første gang spørges, om de ryger. Ideen er så at klasselæreren på alle de efterfølgende klassetrin spørger til elevernes rygevaner. Det skal være en konkurrence mellem klasserne på skolerne i Rudersdal. Formålet er at skabe motivation i en tidlig alder for ikke at starte. Skabe en slags omvendt gruppepres. Selv om målet ikke nås så er det stadig vigtigt at så som få som muligt ikke starter med at ryge

 

Skoleuniform/dresscode

I udlandet er det mange steder normalt med skoleuniformer eller en dress-code. Det fjerner fokus fra det ydre og fremhæver de menneskelige egenskaber. Det vil fjerne mange grunde til mobning i skolerne og forhindre racet med mærketøj især for de elever ikke har råd til at følge med.

 

Integration

Børn af etniske minoriteter skal i vuggestue og børnehaver for at lære sproget og social adfærd. Det er velkendt, at det er afgørende for børns skolestart, at de taler et godt dansk, og de har lært de danske omgangsformer. Derfor skal der sættes ind tidligt.

 

Følg mig på Facebook:

https://www.facebook.com/okamstrup/?fref=ts