Medlem af Regionsrådet

Christoffer Buster Reinhardt fra Rudersdal

Christoffer Buster Reinhardt stod i november for første gang i spidsen for Det Konservative Folkeparti i Region Hovedstaden, men han har lang erfaring med regionsrådspolitik, som han har fulgt tæt siden han stillede op for første gang i 2009.

For Christoffer Buster Reinhardt er det vigtigt, at Akuttelefonen 1813 kommer til at fungere. Siden man 1.januar 2014 erstattede den gamle vagtlægeordning med 1813, har man ikke nået tidsmålet om maximalt 3 minutters ventetid en eneste måned. Det mener Christoffer Buster Reinhardt er for dårligt. Samtidig erstattede man speciallægerne i almen medicin med sygeplejersker og jordemødre. Det bekymrer Christoffer Buster Reinhardt, for det at telefondiagnosticere er noget af det sværeste. Han er ganske enkelt bekymret for patienternes sikkerhed, og vil derfor arbejde for at få de praktiserende læger ind i 1813, således at borgerne i Region Hovedstaden får samme høje ekspertise stillet til rådighed, som borgerne i resten af landet gør.

En anden konservativ hjertesag er kræftområdet. Borgerne i Region Hovedstaden får for manges vedkommende ikke kræftbehandling inden for de tidsgrænser som de er blevet lovet i kræftpakkerne. Rigtig slemt ser det ud på brystkræft-området. Det er ikke godt nok. Christoffer Buster Reinhardt mener, at patienterne har en berettiget forventning om at få hurtig og effektiv behandling, minimum på samme niveau som i resten af Danmark.

Følg Christoffer Buster Reinhardt på Facebook her: