Christian Fode

50 år, Trørød

Jeg er opvokset i Vedbæk og har gået på Vedbæk Skole. Efter nogle år i Nærum har jeg de sidste 21 år boet i Trørød sammen med Hanne og vores søn, Nickolas på 16 år.

Jeg er selvstændig og har en engrosvirksomhed, der handler med metaller og gulvprofiler.

Politisk har jeg været aktiv i KU siden jeg var 14 år og senere medlem af vælgerforeningen.

Nu har jeg igen tid og lyst til at gøre en aktiv indsats for de konservative værdier her. Det er vigtigt for mig at Rudersdal ikke bare er et sted hvor vi bor men i høj grad et sted vi trives med et godt, levende nærmiljø og masser af grønne områder.

Jeg er sidste mand på den konservative liste fordi det er vigtigt for mig at forstå tingene fra grunden, at have et solidt fundament:

Derfor er jeg ankermand på listen

Mit yndlingssted i Rudersdal: Vedbæk strand og havn

Når man som jeg, er vokset i Vedbæk tilbringes store dele af sommerhalvåret ved vandet. Så jeg har rigtig mange gode minder herfra og elsker at komme her. Det lokale har altid betydet meget for mig. Det er vigtigt at vi passer godt på det.

Mærkesager:

Grundskyld/udligning

Vi skal ikke beskattes ud af vore hjem når vi bliver ældre og indtægterne falder. Opsparing skal være til én selv og ikke skattevæsnet. Vi afleverer en alt for stor del af indtægterne til andre kommuner – penge der kunne bruges i Rudersdal til f.eks. at vedligeholde og udbygge vores sportsfaciliteter.

Best Practice

I Rudersdal gør vi et godt stykke arbejde på mange områder, men der er også ting, vi ikke er så gode til. Vi skal lære af de kommuner, der gør tingene bedre end os. På folkeskoleområdet har Gentofte kommune lige så gode resultater som os, men de gør det væsentlig billigere. Vi skal have et højt serviceniveau – billigst muligt. Vores skattekroner skal bruges med omtanke.

Vedbæk-fundene

Vedbæk-fundene er en vigtig del af Danmarks historie og tæt knyttet til Vedbæk. Det er vigtigt, at vi får skabt et værdigt og tidssvarende hjem til dem. Det vil skabe nyt liv til Vedbæks butikker, serviceerhverv og foreningsliv. Finansieringen skal selvfølgelig ske for private midler.